Yuki rondt de kaap van 20.000 ondernemingen

Online accountingplatform ziet aantal gebruikers voor het vijfde jaar op rij verdubbelen

Antwerpen – 5 februari 2020 – Yuki, het online accountingplatform waardoor ondernemers en accountants vlot kunnen samenwerken, heeft de kaap overschreden van 20.000 Belgische ondernemingen die gebruik maken van hun platform. Het aantal aangesloten bedrijven verdubbelt voor het vijfde jaar op rij. “Er komen steeds meer spelers op de markt, maar we blijven de sterkste groeier”, zegt managing director Ellen Sano.

Twenties: decennium van de veralgemening van SaaS-oplossingen

“Op vlak van boekhouding en administratiemanagement wordt dit het decennium van de veralgemening van SaaS-oplossingen”, stelt Sano. “Als de trend zich doorzet, zal voor het einde van het decennium geen enkele administratie nog gebruik maken van software die niet in de cloud zit. Bedrijven zijn dus actief op zoek naar oplossingen. Als we de voorbije jaren nog moesten evangeliseren rond de voordelen van een switch naar de cloud, is vandaag eigenlijk iedereen al overtuigd. Nieuwe klanten zijn al overtuigd en kiezen voor de kwaliteit van onze oplossing.”

Yuki blijft in 2020 dan ook verderwerken aan de verdieping en de kwaliteit van haar oplossing. Het bedrijf startte haar activiteiten in België in 2014. Door het zelflerende systeem van Yuki helpt de software de accountant bij manuele taken waardoor hij dus meer en meer de rol van externe CFO op zich kan nemen.

“Yuki kan vandaag bogen op een automatische herkenningsgraad van nagenoeg 100%. Door de enorme tijdswinst die accountants hierdoor maken kunnen zij zich focussen op advies dat écht relevant is voor ondernemers”, vult Sano aan.

Ellen Sano, managing director Yuki

CASHPLANNR is het 20.000ste bedrijf dat gebruik maakt van Yuki. Thomas Hysselinckx, Founder, zegt:

"Dankzij Yuki kan ik de tijd, die ik aan boekhouden besteed, letterlijk herleiden tot 10%. De integraties met Dropbox en e-mail, alsook de mobiele app maken het een fluitje van een cent om zowel mijn inkomende als uitgaande facturen onmiddellijk op te laden naar Yuki. Daarom was het voor mij een no-brainer om ook met mijn nieuwe start-up Cashplannr - die overigens ook zal integreren met Yuki om toekomstige kastransacties te plannen en te voorspellen - voor Yuki te kiezen. Ik ben fan; nu nog die leveranciers met papieren facturen overtuigen!"

Thomas Hysselinckx, founder CASHPLANNR

Blijven inzetten op de reputatie van de job van boekhouder/accountant

Het aantal inschrijvingen voor accountancy-opleidingen valt terug, onder andere door de veronderstelling dat digitalisering zal leiden tot het verdwijnen van de job van accountant. “Het bedrijfsleven zal altijd goede accountants nodig hebben die op basis van cijfers verstandige adviezen aan ondernemers kunnen geven”, zegt Ellen Sano. “We willen een bemoedigende boodschap doorgeven aan jonge studenten: de job zal door digitalisering niet verdwijnen, maar net veel interessanter worden.” Yuki zet dan ook in op samenwerkingen met hogescholen. Ze willen jongeren correcte informatie geven over de toekomst van de job.

Gelieve voor vragen contact op te nemen met Talking Birds Public Relations.

Bram Boriau Communications expert, Talking Birds Public Relations

Over Yuki

De missie van Yuki is de samenwerking tussen ondernemer en accountant te versterken, door ze met elkaar te verbinden via één online boekhoudplatform waar ze samen werken aan de online boekhouding. Een ondernemer zit niet te wachten op het zelf doen van de boekhouding, maar wil wel zijn business financieel gezond sturen. Dit kan alleen als de online boekhouding volledig en op tijd is bijgewerkt.

Yuki