Bofidi wordt dankzij Yuki het grootste digitale accountantskantoor

Antwerpen – 10 april 2020 – Bofidi Accountants & Advisors is het Belgisch kantoor dat het meeste aantal accountancy-dossiers 100% digitaal behandelt. Het bedrijf doet daarvoor beroep op Yuki, het online accounting platform waardoor ondernemers en accountants vlot kunnen samenwerken. Bofidi wordt zo het grootste digitale boekhoudkantoor.

Door coronavirus zet de digitalisering zich versneld door

“De trend naar meer digitalisering bij accountantskantoren zet zich versneld door”, stelt Ellen Sano, Managing Director Yuki Belgium.

“Het feit dat een grote en gevestigde accountancy-groep zoals Bofidi Accountants & Advisors hierbij een voortrekkersrol speelt, is geen verrassing. Zij zullen ervoor zorgen dat de rest van de sector zal volgen. We merken dat zowel accountantskantoren als hun klanten actief op zoek zijn naar digitale oplossingen. We moesten de voorbije jaren nog evangeliseren over de voordelen van een switch naar de cloud, vandaag is eigenlijk iedereen al overtuigd.”

Bofidi Accountants & Advisors is het kantoor dat momenteel het meeste van zijn dossiers digitaal verwerkt en daarmee het grootste ‘digitale’ accountancy-kantoor in België wordt. Johan Peeters, CEO en partner beaamt:

"Dankzij Yuki en onze andere software-partners kunnen we nu de tijd die we anders besteden aan het manueel bijwerken van de boekhouding gebruiken om klanten bij te staan met advies. Zo helpen we hen om deze minder evidente economische tijden door te komen. Dankzij onze keuze om voluit voor digitaal te gaan bij de keuze van onze tools en bij het online brengen van onze dossiers maken we nu een blijvend verschil."

Marc Coppens, CEO Yuki Belgium & Spanje, vult aan:

“Accountants en ondernemers grijpen COVID-19 in alle landen waar we actief zijn (Nederland, België en Spanje) aan om versneld te digitaliseren. Het is jammer dat er een vreselijke crisis nodig is om mensen de voordelen van technologie te laten omarmen, maar om Peter De Prins van de Vlerick Business School te citeren: People dont’ change because they see the fire, people change because they feel the heat.”
Ellen Sano Yuki Managing Director

Over Yuki

De missie van Yuki is de samenwerking tussen ondernemer en accountant te versterken, door ze met elkaar te verbinden via één online boekhoudplatform waar ze samen werken aan de online boekhouding. Een ondernemer zit niet te wachten op het zelf doen van de boekhouding, maar wil wel zijn business financieel gezond sturen. Dit kan alleen als de online boekhouding volledig en op tijd is bijgewerkt.

Yuki